نقد و بررسی گوشی هواوی نوا ۵T

گوشی نوا ۵t دومین گوشی های مدل نوا هست که اوایل ۲۰۲۰ به بازار ایران آمد طبق انتظارات هواوی این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های در بین گوشی های میان رده ای خواهد بود زیرا امکاناتش به اندازه گوشی های بالا رده ای است,  اگر بیاییم یک حساب کتاب کنیم میبینیم این گوشی واقعا ارزش خرید را دارد زیرا دارای یک دوربین چهارگانه مانند هواوری پی ۳۰ پرو هست و اینکه دارای یک پردازنده قوی Kirin 980 هست که با این قیمت ارزش خرید دارد.

مشاهده قیمت نوا ۵t در دیجی کالا

با اینکه گوشی هواوی نوا ۵t یک گوشی خوب جهت خرید هست اما تا اینکه به عنوان یک گوشی در حد پرچمدار بتوان آن را خرید کرد راه درازی دارد زیر این گوشی ضد آب نیست, شارژر بی سیم ندارد, ذخیره سازی قابل ارتقا ندارد و صفحه نمایش OLED هم دارا نیست. اما اگر این هیچ کدام از این آپشن ها برای شما مورد استفاده نیست و دنبال یک گوشی با دوربین P30 Pro هستید این موبایل بهترین گزینه برای خرید است.


در پشت  این گوشی جذابیت اصلی گوشی هواوی نوا ۵t وحود دارد; یعنی دوربین های چهارگانه بسیار قدرتمند این گوشی که به طور عمودی به همراه یک فلش قرار گرفتن و یک سنسور در کناره آنها, دوربین های این گوشی شباهت بسیار زیادی به پی ۳۰ پرو دارند. حالا از پشت این گوشی بگذریم این گوشی دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی بسیار زیبا هست که هر کاربری را به خود جذب میکند نمایشگر این گوشی بیش از ۹۰ درصد این گوشی را در بر گرفته است ولی با این حال حاشیه هایی در کناره های نمایشگر گوشی مشاهده خواهید کرد.

سنسنور اثر انگشت این گوشی در سمت راست پایین صفحه نمایش قرار دارد که حکم خاموش روشن کردن این گوشی را هم دارد, اینم عرض کنم که سرعت سنسور تشخیص اثرانگشت این موبایل هم بسیار خوب است و بسیار سریع قفل گوشی را باز می‌کند.

روی لبه پایین گوشی هواوی نوا ۵t هم پورت USB-C و اسپیکر را مشاهده خواهید کنید. این موبایل هوشمند از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا بهره نمی‌برد که شاید تنها نقطه ضعف آن باشد.اینم عرض کنم این گوشی ضد آب نیست.

گوشی هواوی نوا 5t

نمایشگر

گوشی هواوی نوا ۵t دارای پنل IPS هست که معمولا در گوشی های میان رده ای استفاده میشود و متاسفانه این گوشی مانند گوشی های بالا رده با قیمت بالا از پنل OLED استفاده نیمکند. اما با توجه با قیمتی که این گوشی دارد استفاده پنل IPS چیز عادی به نظرت میرسد. .رنگ‌ های روی این نمایشگر چندان قدرتمند نیستندو میزان کنتراست نمایشگر هم پایین است. در برخی ها جاها رنگ های تیره را مشکی نشان می دهد که در واقع مشکی نیست و رنگ دیگری دارد. اگر از اینها بگذریم باید بگویم نمایشگر این گوشی ویژگی هایی هم دارد شما میتوانید در زیر نور خورشید هم از این گوشی استفاده کنید.

هواوی

نمایشگر این صفحه فول HD+ هست دارای وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. تراکم پیکسلی آن هم ۴۱۲ پیکسل بر هر اینچ است. ولی اینم عرض کنم چون صفحه نمایشگر این گوشی IPS LCD یک فشار بر روی باتری هست و سبب میشود که باتری گوشی زود به اتمام برسد و مصرف برق IPS LCD کمی بیشتر است. و اینکه شما میتوانید به طور دستی نور صفحه را پایین آورید که در مواقعی که نمیخواهید کار مهم انجام دهید باتری گوشی کم مصرف شود.

دوربین سلفی گوشی هواوی نوا ۵t به طور یک نقطه سیاه رنگ روی نمایشگر دیده می‌شود. نقطه سیاه رنگی که روی لبه سمت چپ نمایشگر دیده می‌شود. این موضوع باعث شده که فضای نمایشگر بیشتر باشد و شما محتوای بیشتری برای تماشا در اختیار داشته باشید.

صفحه نمایش گوشی هواوی نوا ۵T به جز در بخش دوربین سلفی، کاملا یکپارچه است. این دوربین که به صورت پانچ شده بر روی صفحه نمایش قرار داده شده است در موارد معمولی مثل کاربری های روزانه مزاحمتی ایجاد نمی کند و حتی ممکن است متوجه آن هم نشوید اما ممکن است برنامه های را اجرا کنید یا بازی های را انجام دهید که بخش هایی از کنترل آنها به دوربین برخورد می کند. در چنین شرایطی بهتر است از بزرگنمایی صفحه نمایش استفاده کرده و یا حالت صفحه نمایش با حاشیه را انتخاب کنید که در اطراف صفحه اصلی دو حاشیه مشکی ایجاد می شود. در مجموع باید گفت ضعف اساسی صفحه نمایش هواوی نوا ۵T استفاده از پنل LCD است که البته هواوی به دلیل کاهش قیمت نهایی گوشی دست به این کار زده است ولی بهتر بود از نمایشگر اولد استفاده می شد هر چند قیمت افزایش می یافت.

عملکرد باتری

باتری این موبایل اگر برای کار های روزمره استفاده شود بسیار خوب است, شما میتوانید به راحتی شبکه های اجتماعی خود را گوشی کنید موسیقی گوشی کنید و یا اینکه بازی کنید. اما اگر قرار باشد با استفاده از این گوشی به تماشای فیلم های اچ دی بپردازید باتری زود خالی میکند و به اتمام میرسد. ظرفیت باتری این گوشی هوشمند ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت هست این گوشی از قست شارژینگ هم پشتیبانی میکند و حدودا نیم ساعت میتوانید این گوشی را تا درصدی خوب شارژ کنید و به ادامه کار های روزمره خود برسید. اما متاسفانه باتری گوشی هواوی نوا ۵t ار شارژر بی سیم پشتیبانی نمیکند .



منبع : تکبین

بهترین گوشی های ۲۰۲۰ ; معرفی بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰

معمولا تمام افرادی که قصد خرید موبایل یا گوشی تلفن همراه جدید را دارند همیشه بزرگ ترین استرسشان این است که یک گوشی خوب با کارایی بالا و قیمت متناسب بخرند, در این مقاله قصد دارم بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ رو به شما دوستان عزیز معرفی کنم تا بتوانید بهترین انتخاب را کنید پس در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

جهت انتخاب بهترین گوشی ها در سال ۲۰۲۰ ما برخی از گوشی هایی که در اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی شده است رو در لیست گنجانده ایم چون در سال ۲۰۲۰ اینجور گوشی های جایگزینی فعل حال ندارند و دارای بهترین آپشن های روز موبایل هستند.

iPhone 11 Pro Max A2220

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

آیفون همیشه جزو بهترین گوشی ها در هر سال بوده است, اپل پیش‌ازاین هیچ‌وقت از پسوند «Pro» برای گوشی‌هایش استفاده نکرده بود. سال‌های پیش با شنیدن کلمه «پرو» بلافاصله به سراغ مک‌بوک و آی‌پد می‌رفتیم اما عرضه‌ی گوشی‌های iPhone 11 Pro و Pro Max نشان از روایتی جدید برای گوشی‌هایی خاص باشد. طرفداران محصولات اپل در روز معرفی سری‌ گوشی‌های جدید این شرکت با محصولاتی روبرو شدند که در ظاهر (به جز تغییر در تعداد سنسور دوربین) تغییر خاصی را در خود نداشتند یا حتی به عقیده‌ی برخی‌ها زشت‌‌تر شده بودند. اما پس از عرضه‌ی این گوشی‌ها به بازار نظرات کاربران و علاقه‌مندان به حوزه فناوری اطلاعات تغییرات زیادی را به خود دید. برخی‌ها برادر بزرگ خانواده iPhone 11 یعنی Pro Max را بهترین گوشی حال حاضر بازار نامیدند و برخی دیگر از قیمت بالای این گوشی‌ انتظارات بسیار بیشتری داشتند. در این مطلب گوشی موبایل iPhone 11 Pro Max اپل را به‌عنوان لوکس‌ترین و بهترین گوشی های ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقد و بررسی آیفون ۱۱ پرو مکس را بخوانید

خرید این محصول در دیجی کالا

iPhone 11 A2223

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

گوشی موبایل «iPhone 11» یکی از سه گوشی شرکت اپل است که در کنفرانس سال ۲۰۱۹ این شرکت معرفی شد. این گوشی نسبت به گوشی‌های Pro و Pro Max قیمت پایین‌تری دارد اما طراحی مشابهی با این محصولات دارد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این گوشی با دو گوشی دیگر، نمایشگر آیفون ۱۱ است به فناوری Liquid Retina مجهز ‌شده است تا قیمت تمام شده کم‌تری داشته باشد. البته این نمایشگر رزولوشن رضایت‌بخشی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه­‌ی ۵٫۹اینچی‌اش، حدود ۳۲۶ پیکسل را در هر اینچ جا داده است که میزان مطلوبی به حساب می‌‍آید. قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد.

البته قابی آلومینیومی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. این بدنه­‌ی زیبا در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان از این بابت که آب و گردوغبار به‌‌راحتی روی آیفون ۱۱ تأثیر نمی‌‌گذارد، راحت باشد. علاوه‌براین لکه و چربی هم روی این صفحه‌نمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند اما این هم پایان کار نیست، آیفون جدید می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری آب دوام بیاورد. تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی است که در آیفون جدید اپل به کار گرفته شده است. اما جالب‌ترین و واضح‌ترین تفاوت در این محصول جدید، دوربین‌هایی است که به شکل دوگانه در قاب پشتی جا خوش کرده‌اند.

دو دوربین با سنسورهای ۱۲مگاپیکسلی عکس‌هایی با کیفیتِ کاملاً رضایت‌بخش را به کاربر هدیه می‌دهد. دو دوربین که یکی از آن‌ها SL سه‌بعدی است هم دیگر به‌روزرسانی در آیفون ۱۱ است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های ۴G، بلوتوث نسخه‌ی ۵، نسخه­‌ی ۱۳ از iOS  دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. ازنظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید A13 بهره می‌برد که تا بتواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. گوشی جدید اپل به باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپرساعتی، فناوری شارژ سریع PD2.0، فناوری شارژ بی‎‌سیم و استاندارد صوتی دالبی هم مجهز شده است.

خرید و مشاهده قیمت از دیجی کالا

 

هوآوی مدل Nova 5T YAL-L21

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰

هوآوی اخیرا گوشی‌ را طراحی کرده که شاید بتوان آن را یکی از زیباترین گوشی‌های ۴ دوربین و بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ دانست. بسیاری از قسمت­‌های Nova 5T، دست‌خوش تغییرات بزرگی شده‌­ که می‌تواند طرف­داران هوآوی را هیجان­‌زده کند. نمایشگری که با پنل­ LCD ساخته‌شده و فناوری به‌کاررفته در آن IPS است. این نمایشگر رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشی‌های همرده دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی ۶٫۲۶ اینچی‌اش، حدود ۴۱۲ پیکسل را در هر اینچ جا داده است. این اولین‌بار است که در گوشی‌های هوآوی نمایشگر تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است.  ابن گوشی به ۴ دوربین اصلی با رزولوشون  ۴۸ مگاپیکسل، ۱۶ مگاپیکسل و دو دوربین ۲ مگاپیکسل مجهز شده است. شما قادرید با استفاده از حسگر‌های دوربین این گوشی تصاویر ماکرو هم ثبت کنید. برا این مدل حسگر اثر انگشت در کناره گوشی تعبیه شده است. دوربین سلفی این مدل رزولوشن برابر با ۳۲ مگاپیکسل دارد. این میزان باعث شده تا کیفیت عکس‌هایتان بی‌نظیر باشد.

خرید این محصول در دیجی کالا

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi Note 10 M1910F4G

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

گوشی « Mi Note 10» از سری محصولات شرکت مطرح شیائومی است که با پنل­ آمولد ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. نمایشگر Mi Note 10 از رزولوشن بالایی برخوردار است ؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی ۶٫۴۷ اینچی آن، حدود ۳۹۸ پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی نوت ۱۰ شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است. این بدنه­‌ی زیبا در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Xiaomi Mi Note 10 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت است. اما این پایان کار نیست؛ پنج دوربین که سنسور اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های ۴G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه­‌ ۵٫۰، نسخه­‌ی ۹٫۰ از اندروید و باتری ۵۲۶۰ میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی­‌های این گوشی جدید هستند.

خرید این محصول از دیجی کالا