بهترین اسپرسو ساز خانگی چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد؟

سپرسو به عنوان یکی از دلچسب‌ترین نوشیدنی‌های جهان شناخته می‌شود و کم‌تر کسی را می‌توان یافت که تاکنون این نوشیدنی متفاوت و خارق‌العادّه را مصرف نکرده است. دستگا‌ه‌های اسپرسو ساز در انواع مختلفی موجود هستند که برای استفاده در کافی شاپ‌ و یا خانه طرّاحی شده‌اند و هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از اطّلاعاتی را در رابطه با ویژگی‌های اصلی بهترین اسپرسو ساز خانگی به شما عزیزان معرّفی کنیم و شما را با بهترین اسپرسو ساز خانگی و مزایای خرید آن آشنا سازیم.


بهترین اسپرسو ساز خانگی باید دارای نازل آب جوش و نازل بخار مجزّا باشد:

در هنگام خرید بهترین اسپرسو ساز خانگی باید به این دو ویژگی‌ توجّه نمایید تا بتوانید بهترین محصول را برای مصارف خانگی تهیه کنید. اسپرسو ساز‌های خانگی در انواع گوناگونی در بازار موجود هستند و دارای تجهیزات و امکانات جانبی مختلفی می‌باشند و نازل آب جوش و نازل بخار دو مورد از این امکانات و تجهیزات هستند. نازل بخار یکی از امکاناتی است که در بسیاری از مدل‌های خانگی یا نیمه صنعتی موجود می‌باشد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید آب جوش مورد نیاز خود را در کم‌تر از یک دقیقه فراهم کنید و دیگر منتظر جوشیدن آب برای تهیه یک قهوه‌ی خوشمزّه و بی نظیر نباشد.

همچنین، بهترین اسپرسو ساز خانگی بهتر است که دارای نازل بخار نیز باشد تا عملکرد‌های آن افزایش یابد. شما با کمک نازل بخار می‌توانید شیر را در سریعاً بجوشانید و کف مورد نیاز خود برای ساخت نوشیدنی‌هایی به غیر از اسپرسو همچون: لته، کاپوچینو، موکاچینو و … تهیه کنید. بطور کلّی، وجود چنین امکاناتی در یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی باعث می‌شود تا عملکرد‌های آن افزایش یابد و بتوان از آن برای تهیه سایر نوشیدنی‌های با پایه‌ی قهوه استفاده کرد و از طعم دلنشین و گوارای قهوه بهره‌مند شد و این موارد جزو ویژگی‌هایی هستند که موجب می‌شوند تا یک وسیله به بهترین اسپرسو ساز خانگی تبدیل شود و فروش بالایی را کسب کند.

بهترین اسپرسو ساز خانگی
بهترین اسپرسو ساز خانگی باید دارای ویژگی‌های مختلفی باشد

بهترین اسپرسو ساز خانگی بیش از یک گروپ قهوه دارد!

تعداد گروپ یا کاپ قهوه‌ی اسپرسو ساز از دیگر مواردی است که باید در هنگام انتخاب و خرید بهترین اسپرسو ساز خانگی به آن توجّه کرد. مدل‌های بسیاری در بازار وجود دارند که دارای دو گروپ قهوه مجزّا هستند و با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان بطور همزمان ۲ لیوان اسپرسو را تهیه کرد و دیگر نیازی به پر کردن دوباره‌ی گروپ قهوه برای تهیه لیوان دوّم نیست. این ویژگی در نگاه اوّل برای خریداران بسیار جالب به نظر می‌رسد ولی بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که افزایش گروپ دستگاه اسپرسو ساز به معنای افزایش قیمت آن نیز می‌باشد و در صورتی که شما قصد دارید تا تنها برای مصارف خانگی از دستگاه خریداری شده استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل‌های دارای یک گروپ بروید و هزینه‌ی خرید بهترین اسپرسو ساز خانگی را از این طریق کاهش دهید.

 

گازی بودن بهترین اسپرسو ساز خانگی:

گازی بودن دستگاه اسپرسو ساز خانگی از دیگر ویژگی‌هایی است که مزایای بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت و بهتر است به این نکته توجّه نمایید که بازده عملکردی مدل‌های گازی بیشتر از مدل‌های برقی است. دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی توانایی عبور بخار آب با شدّت و فشار زیاد از میان ذرّات فشرده شده‌ی قهوه را ندارند و نمی‌توان از آن‌ها برای تهیه قهوه‌های غلیظ استفاده کرد. به همین دلیل، بهترین اسپرسو ساز خانگی معمولاً به صورت گازی است تا بتوان از آن‌ برای تهیه غلظت‌های بالا از قهوه استفاده کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

بهترین اسپرسو ساز خانگی
معمولاً اسپرسو ساز‌های گران قیمت‌تر دارای امکانات بیشتری نیز هستند

 

استیل بودن بدنه و مجاری بهترین اسپرسو ساز خانگی:

استیل ضد زنگ بهترین آلیاژ برای ساخت دستگاه‌های قهوه می‌باشد و بهترین اسپرسو ساز خانگی باید از این ویژگی برخوردار باشد تا عمر مفید و بازده آن به دلیل مسدود شدن مجاری داخلی دستگاه دچار کاهش نشود. دستگاه‌های اسپرسو دائماً در مجاورت رسوبات قهوه و آب قرار دارند و عدم رعایت شدن برخی از موارد در ساخت بدنه‌ و مجاری آن‌ها می‌تواند موجب کاهش بازده کلّی دستگاه شود و کیفیّت اسپرسو تهیه شده بوسیله‌ی آن‌ها را کم‌تر کند. بنابراین، در هنگام خرید بهترین اسپرسو ساز خانگی همواره به دنبال مدل‌هایی باشید که بدنه و مجاری آن‌ها از جنس استیل ضد زنگ است تا با مشکلات عنوان شده روبرو نشوید.

 

وجود سیستم Self-Cleaning در بهترین اسپرسو ساز خانگی:

اسپرسو ساز‌های پیشرفته و گران قیمت دارای سیستم شستشوی مجاری هستند و این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان این دستگاه‌ها را در مدّت زمان کوتاهی تمیز و دوباره آماده‌ی استفاده کرد که مسئله‌ی بسیار مهمّی برای دستگاه‌های نیمه صنعتی و مدل‌هایی محسوب می‌شود که برای استفاده در کافی شا‌پ‌ها ساخته شده‌اند. اگرچه این مورد می‌تواند قیمت دستگاه اسپرسو ساز خانگی را به شدّت افزایش دهد ولی این مبلغ ارزش پرداخت کردن را دارد و بسیاری از مشکلات شما را برطرف خواهد کرد و باعث صرفه جویی در زمان شما خواهد شد.


منبع : تکبین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد